Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fuzzy Markovovy řetězce a jejich využití v řízení rizik
Šindelková, Petra ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Misák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací Markovových řetězců na výrobu betonového zboží. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmů z managementu rizik a jsou zde popsány postupy řešení klasických Markovových řetězců. Dále jsou zde uvedeny základy fuzzy logiky a nakonec vysvětleny postupy využití fuzzy logiky ve výpočtu klasických Markovových řetězců v podkapitole nazvané Fuzzy Markovovy řetězce. V praktické části je potom popsán postup výroby betonového zboží, konkrétně betonové zámkové dlažby. Na tento proces výroby jsou aplikovány poznatky z teoretické části a je zde provedeno srovnání a vyhodnocení dvou metod výpočtu Markovových řetězců (klasický a fuzzy přístup).
Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace
Toman, Jiří ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Szabó, István (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace“ je zaměřena na oblast stanovených aplikací v civilním letectví. Vybranou aplikací, na kterou se tato práce zaměřuje, je elektricky poháněné a elektronicky řízené dávkovací palivové čerpadlo, které dodává palivo do leteckého motoru typu APU. Disertační práce ucelenou formou popisuje vývojový cyklus tohoto zařízení a prokazuje splnění všech vyžadovaných kritických funkcí. Při vývoji deklarovaného zařízení jsou maximální měrou aplikovány moderní přístupy z oblasti matematického modelování, simulace, verifikace, monitorování a predikce provozních stavů leteckých zařízení s cílem prokázat vhodnost jejich nasazení s ohledem na snížení času vývoje, snížení vývojových nákladů, prodloužení životnosti, prodloužení servisních intervalů, zvýšení uživatelského komfortu a snížení ceny, a to vše při zachování vyžadované spolehlivosti. Tato práce si rovněž klade za cíl prokázat a ověřit vhodnost nasazení elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů do kritických aplikací v oblasti civilního letectví. K tomu je nezbytné navrhnout robustní řízení pohonu, které splní požadavky na stanovenou spolehlivost.
Systém pro podporu managementu rizik
Hošták, Martin ; Burget, Radek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce sa věnuje znalostním oblastem managementu projektů se zaměřením na znalostní oblast managementu rizik. Vysvětluje důležitost řízení rizik v projektech vývoje softwaru. Popisuje fáze řízení rizik a používané metodiky. V druhé části je pak uvedena analýza požadavků na systém pro řízení rizik, návrh pomocí UML diagramů a zajímavé části implementace programu, který byl vytvořen ve vývojovém prostředí NetBeans IDE 6.5 v jazyku Java. V závěru je uvedeno zhodnocení a diskuze nad možným rozšířením.
Analysis, assessment and management of risks of manufacturing process
Ďurovcová, Júlia ; Balgová, Zuzana (oponent) ; Hrabová, Kristýna (vedoucí práce)
This thesis focuses on risk management in the production process of Frentech Aerospace, s.r.o. At the beginning the thesis covers the theoretical background of risk management, quality management and safety. This knowledge has been expanded with quality and safety requirements based on international standards. For a proper measurement of the identified hazards, a perfect understanding of the evaluated system is necessary. For this reason, the method of process flow diagrams was used to provide a visual representation of the company's production process, together with a description of the individual production operations. The FTA method was selected to identify the causes of the failure conditions, which provided the basis for the final failure mode and consequence analysis. Due to the systematic approach of risk identification and assessment, the most serious process risks were selected. These are provided in the thesis with recommended preventive suggestions that lead to the minimization of the identified risks.
Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace
Toman, Jiří ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Szabó, István (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace“ je zaměřena na oblast stanovených aplikací v civilním letectví. Vybranou aplikací, na kterou se tato práce zaměřuje, je elektricky poháněné a elektronicky řízené dávkovací palivové čerpadlo, které dodává palivo do leteckého motoru typu APU. Disertační práce ucelenou formou popisuje vývojový cyklus tohoto zařízení a prokazuje splnění všech vyžadovaných kritických funkcí. Při vývoji deklarovaného zařízení jsou maximální měrou aplikovány moderní přístupy z oblasti matematického modelování, simulace, verifikace, monitorování a predikce provozních stavů leteckých zařízení s cílem prokázat vhodnost jejich nasazení s ohledem na snížení času vývoje, snížení vývojových nákladů, prodloužení životnosti, prodloužení servisních intervalů, zvýšení uživatelského komfortu a snížení ceny, a to vše při zachování vyžadované spolehlivosti. Tato práce si rovněž klade za cíl prokázat a ověřit vhodnost nasazení elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů do kritických aplikací v oblasti civilního letectví. K tomu je nezbytné navrhnout robustní řízení pohonu, které splní požadavky na stanovenou spolehlivost.
Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace
Toman, Jiří ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace“ je zaměřena na oblast stanovených aplikací v civilním letectví. Vybranou aplikací, na kterou se tato práce zaměřuje, je elektricky poháněné a elektronicky řízené dávkovací palivové čerpadlo, které dodává palivo do leteckého motoru typu APU. Disertační práce ucelenou formou popisuje vývojový cyklus tohoto zařízení a prokazuje splnění všech vyžadovaných kritických funkcí. Při vývoji deklarovaného zařízení jsou maximální měrou aplikovány moderní přístupy z oblasti matematického modelování, simulace, verifikace, monitorování a predikce provozních stavů leteckých zařízení s cílem prokázat vhodnost jejich nasazení s ohledem na snížení času vývoje, snížení vývojových nákladů, prodloužení životnosti, prodloužení servisních intervalů, zvýšení uživatelského komfortu a snížení ceny, a to vše při zachování vyžadované spolehlivosti. Tato práce si rovněž klade za cíl prokázat a ověřit vhodnost nasazení elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů do kritických aplikací v oblasti civilního letectví. K tomu je nezbytné navrhnout robustní řízení pohonu, které splní požadavky na stanovenou spolehlivost.
Systém pro podporu managementu rizik
Hošták, Martin ; Burget, Radek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce sa věnuje znalostním oblastem managementu projektů se zaměřením na znalostní oblast managementu rizik. Vysvětluje důležitost řízení rizik v projektech vývoje softwaru. Popisuje fáze řízení rizik a používané metodiky. V druhé části je pak uvedena analýza požadavků na systém pro řízení rizik, návrh pomocí UML diagramů a zajímavé části implementace programu, který byl vytvořen ve vývojovém prostředí NetBeans IDE 6.5 v jazyku Java. V závěru je uvedeno zhodnocení a diskuze nad možným rozšířením.
Nástroj pro podporu analýzy rizik v informační bezpečnosti
Plíšek, Martin ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením nástroje pro analýzu rizik v informační bezpečnosti. Nejprve je nastudován proces vývoje bezpečného softwaru SDL a poté také teorie o analýze rizik pomocí chybových stromů. Na základě těchto znalostí je systém navržen a poté i implementován. Dále je předvedena práce s aplikací na typovém příkladu a popsáno možné využití nástroje v praxi. Na závěr jsou uvedeny možnosti budoucího rozšíření aplikace.
Fuzzy Markovovy řetězce a jejich využití v řízení rizik
Šindelková, Petra ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Misák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací Markovových řetězců na výrobu betonového zboží. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmů z managementu rizik a jsou zde popsány postupy řešení klasických Markovových řetězců. Dále jsou zde uvedeny základy fuzzy logiky a nakonec vysvětleny postupy využití fuzzy logiky ve výpočtu klasických Markovových řetězců v podkapitole nazvané Fuzzy Markovovy řetězce. V praktické části je potom popsán postup výroby betonového zboží, konkrétně betonové zámkové dlažby. Na tento proces výroby jsou aplikovány poznatky z teoretické části a je zde provedeno srovnání a vyhodnocení dvou metod výpočtu Markovových řetězců (klasický a fuzzy přístup).
Modelování doby do poruchy a FTA
Boček, Pavel ; Salaba, Petr ; Volf, Petr ; Vrbenský, Karel
V rámci práce na metodách pro sledování spolehlivosti výrobních zařízení a optimalizaci jejich údržby byl výzkum soustředěn na následující otázky: Analýza a modelování doby do poruchy v různých situacích, výzkum statistických metod, simulační studie, modely systémů prvků se vzájemnou závislostí a fault tree analýza (FTA).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.